13 November – 12 December
Idag förlorar världen stora delar av sitt kulturarv snabbare än de hinner dokumenteras. I vår strävan efter att bevara så mycket som möjligt av vårt kollektiva förflutna, kan vi inte rädda allt.
Ett alternativ är att dokumentera arvet innan det går förlorat; det är här Jemmas praktik kommer in i bilden.
Förutom ett arbete som konstnär arbetar Jemma som teknisk handledare på printcentret vid UWE (University of the West of England) och äger en egen grafisk ”printstudio” i Bristol på Estate of the Arts där hon välkomnar och bjuder in konstnärer till samarbeten, undervisar trycktekniker och gör på uppdrag upplagor åt andra konstnärer.
Today the world is losing its cultural heritage faster than it can be documented. While we should strive to preserve as much as possible of our collective past, we cannot save everything.
One option is to document heritage before it is lost; this is where Jemma’s practice comes into play.
Drawing underpins her practice and informs her printmaking processes. With a love for intaglio and lithographic processes, and the connection that they have with our relationship with the environment; Jemma’s work captures our fading heritage, offering us a portal into the past. Like our presence, the use of acids in her printmaking practice physically manipulates the surface of metals and stones, resonating with the impact humanity has on our planet.